جامعه شناسی و اصالت عمل اجتماعی

نویسندگان

محمدجواد لاریجانی

چکیده

مدعای اصلی من در این گفتار، این است که: اصالت جامعه و اصالت فرد، هر دو در جامعه شناسی بی معناست، و نظریه سوم این است که آن چیزی که اصالت دارد، «عمل اجتماعی» است. در جامعه شناسی همین مسأله سوم مطرح است. این مطلب در مباحثی که در ربع آخر قرن نوزدهم پدید آمد، رایج شد. برای اینکه همزبان بشویم، شاید بعضی از مطالب نیاز به توضیح داشته باشد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جامعه شناسى و اصالت عمل اجتماعى

مدعاى اصلى من در این گفتار، این است که: اصالت جامعه و اصالت فرد، هر دو در جامعه شناسى بى معناست، و نظریه سوم این است که آن چیزى که اصالت دارد، «عمل اجتماعى» است. در جامعه شناسى همین مسأله سوم مطرح است. این مطلب در مباحثى که در ربع آخر قرن نوزدهم پدید آمد، رایج شد. براى اینکه همزبان بشویم، شاید بعضى از مطالب نیاز به توضیح داشته باشد.

متن کامل

جامعه شناسی ابعاد فقهی، اجتماعی اعتیاد

This research analyzes the issue from the jurisprudential and social aspects. The social aspect focuses on the existing viewpoints regarding the grounds for addiction and also looks into the jurisprudential decrees by Shiite and Sunni jurisprudents regarding opium, hashish and tobacco. In other words, the research focuses on the impacts of jurisprudential decrees on social issues and vice-versa...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
روش شناسی علوم انسانی

ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

ISSN 1608-7070

دوره 1

شماره 2 2015

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023